1. Melding van een fusie
- De raad van bestuur/directie van de organisaties die gaan fuseren of reeds gefuseerd zijn, verklaren beide schriftelijk aan het CZO de fusie. Hierin is in ieder geval opgenomen:
a. De naam van de nieuwe rechtspersoon zoals vastgelegd in de notariële akte en zoals ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
b. De datum waarop de nieuwe rechtspersoon ontstaat/ontstaan is. - Het CZO controleert de rechtspersoon bij de Kamer van Koophandel. Dit wordt vervolgens in de administratie van het CZO verwerkt ten behoeve van de erkenning(en), afgifte diploma’s/certificaten of getuigschriften en de beschikbaarheidbijdrage.
2. Indienen nieuwe erkenningsaanvraag
Bij een juridische fusie - tussen CZO-erkende organisaties of een CZO-erkende en een niet CZO-erkend organisatie – is het noodzakelijk binnen 1 jaar een nieuwe erkenningsaanvraag te doen om als gefuseerde organisatie in aanmerking te komen/blijven voor een CZO-erkenning.
3. Consequenties registratie student en CZO-diploma
- Studenten die in opleiding zijn bij de organisatie(s) die fuseren/gefuseerd zijn, zetten we administratief over naar de nieuwe organisatie. Hiervoor hoeft de student zelf geen actie te ondernemen.
- Geeft een organisatie de fusie tijdig door, dan komt de naam van de nieuwe rechtspersoon op het CZO-diploma/certificaat of getuigschrift. Ontvangt het CZO geen tijdige melding van de fusie, dan worden de CZO-diploma’s/certificaten of getuigschriften afgegeven op de voorgaande rechtspersonen die bekend zijn bij het CZO.
- Het is de verantwoordelijkheid van de fuserende organisatie(s), om te zorgen dat studenten op de juiste rechtspersoon diplomeren.
- Wil de organisatie achteraf nieuwe diploma’s, certificaten of getuigschriften, dan brengt het CZO hiervoor kosten in rekening overeenkomstig de reguliere kosten voor het CZO-diploma.
Hieronder staan de te nemen stappen en de gevolgen die de naamswijziging heeft voor de registraties van studenten en de afgifte van het CZO-diploma/certificaat of getuigschrift.
1. Melding van een naamswijziging
- De raad van bestuur/directie van de organisatie dient de naamswijziging schriftelijk door te geven. Hierbij moet worden vermeld:
a. De naam van de nieuwe rechtspersoon zoals vastgelegd in de notariële akte en zoals ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
b. De datum waarop de nieuwe rechtspersoon ontstaat/ontstaan is. - Het CZO controleert de rechtspersoon bij de Kamer van Koophandel. Dit wordt vervolgens in de administratie van het CZO verwerkt ten behoeve van de erkenning(en), afgifte diploma’s/certificaten of getuigschriften en de beschikbaarheidbijdrage.
2. Consequenties registratie student en CZO-diploma
- Studenten die in opleiding zijn bij de organisatie waarvan de naam is gewijzigd, zetten we administratief over naar de nieuwe organisatie. Hiervoor hoeft de student zelf geen actie te ondernemen.
- Geeft een organisatie de naamswijziging tijdig door, dan komt de naam van de nieuwe rechtspersoon op het CZO-diploma/certificaat of getuigschrift. Ontvangt het CZO geen tijdige melding van de naamswijziging, dan worden de CZO-diploma’s/certificaten of getuigschriften afgegeven op de voorgaande rechtspersonen die bekend zijn bij het CZO.
- Het is de verantwoordelijkheid van de organisatie waarvan de naam wijzigt om te zorgen dat studenten op de juiste rechtspersoon diplomeren.
- Wil de organisatie achteraf nieuwe diploma’s, certificaten of getuigschriften, dan brengt het CZO hiervoor kosten in rekening overeenkomstig de reguliere kosten voor het CZO-diploma.